Sunday 18 December 2011

~KERANA AKU WANITA BIASA~


Aku  hanya wanita biasa
Tidak layak mengharap sebutir pertama
Sedangkan aku hanya sebutir pasir yang berada dimana-mana
Aku hanya insan biasa yang selalu melakukan kekhilafan
Kadang aku lelah mengahadapi ujian di dunia ini
Ya allah aku harapkan Kau berikan aku istana dalam syurgaMu

Aku wanita biasa 
Aku takut ya ALLAH
Terkadang aku takut seorang diri tanpa teman
Berilah aku nikmat cinta kepadaMu
Sehingga aku lupa kekurangan-kekuranganku itu
ENGKAU ada disetiap waktu
Ummi abah doakan aku anakmu
Menjadi anak yang solehah
Membahagiakan mu ummi abahku

Aku wanita biasa
Jadilah hanya Engkau membuatkan aku rasa cukup
Ya allah jika panjang usiaku
Kurniakan aku suami yang soleh
Izinkanlah aku menjadi sayap kiri suamiku
Membantunya, menghiburkan hatinya tika duka dan lara
Demi itu aku sangat mendambakan untukmu perjuangan Islam
Biarlah aku tidak hebat  dimata masyarakat 
Asalkan aku menjadi isteri yang solehah dan ibu mithali
Sehingga ke akhir hayatku

No comments:

Post a Comment